نسبت تراکم موتورهای احتراق داخلی مهمترین عامل تأثیرگذار در افزایش بازده آنها از نظر تئوری است. ولی از نظر عملی برای افزایش نسبت تراکم محدودیت هایی و جود دارد که به خاطر شرایط کاری موتور و بار وارد بر آن، نوع سوخت و عدد اکتان مربوط به آن و … اعمال میشود.
ادامه مطلب : موتورهای نسبت تراکم متغیر(VCR)
پژو 405 SLX همان کلاس بدنه پژو 405 GLX را دارد با این تفاوت که از پیشرانه یا موتور TU5 برای حرکت استفاده میکند. طراحی داشبورد، سیستم پخش، چراغ های جلو و عقب و نیز چراغ های مه شکن از جمله تغییراتی است که پژو 405 SLX نسبت به پژو 405 معمولی دارد.
در مجموع پژو 405 SLX به خاطر استفاده از موتور TU5 و نیز تغییرات صورت گرفته در ظاهر آن طرفداران زیادی پیدا کرده است.
ادامه مطلب :
ب ام و ۲۳۰i از یک موتور پر قدرت ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۲.۰ لیتری به حجم دقیق ۱.۹۹۸ سی سی مجهز به سیستم توربوشارژر سود می برد. این موتور عملکرد مناسبی داشته و توان تولید نیرویی معادل ۲۴۸ اسب بخار در دور موتور ۵.۲۰۰ RPM و حداکثر گشتاور تولیدی ۳۵۰ نیوتون متر در بازه دور موتور ۱.۴۵۰ RPM تا ۴.۸۰۰ RPM را دارد.
ادامه مطلب :
ادامه مطلب :
تمامی استانداردهای موجود برای روغن ترمز از نوع DOT3 و DOT4 است بنابراین برای انتخاب نوع روغن ترمز کار سخت و دشواری ندارید. مطمئن باشید اگر دفترچه راهنما خودرو خود را باز کنید یکی از دو استانداردهای بالا را مشاهده می کنید. که البته برای خودروهای مدل بالا و جدید تر بیشتر از روغن DOT4 استفاده می شود. حتی خودروهای قدیمی تر که از روغن DOT3 در سیستم ترمز استفاده می کنند می توانند از روغن DOT4 استفاده کنند. البته استفاده از این روغن ترمز زمانی مناسب است که روغن ترمز قبلی (DOT3) به طور کامل تخلیه شود.
ادامه مطلب :